Continguts del seminari

Els aspectes importants a treballar en aquest seminari són els següents:
  • Fer - pensar - comunicar
  • El treball cooperatiu
  • L'autoregulació de l'aprenentatge: el contracte didàctic
  • Els treball per models: 
    • model energia
    • model matèria
    • model univers
    • model ésser viu
  • La importància de les bones preguntes
  • L'observació científica
  • La construcció maquetes
  • Les T.I.C. al laboratori:
    •  L'Ecodat - llum, sò i temperatura
    • la Mòtic - el microscopi a l'ordinador
    • la càmera digital - fotografia digital
    • internet 
____________________________________________________________

Bloc del seminari:


Sessió 1

-       Compromís didàctic entre tots/es els /les participants en el seminari
-       Els nostres coneixements de ciència.
-       Els plan de millora de la ciència : 3/6, 6/12, (1980/90)  Tic a l’aula  (2005/10).
-       Visita al Bloc (a dalt teniu l'adreça exacta).
-       Procediment versus resultat.
-       El triangle bàsic: Fer- pensar – comunicar- La presentació està en l'apartat. ."Propostes didàctiques"

-       Experiència  per fer i pensar:
Experiments sobre els efectes  de la pressió atmosfèrica en el cossos:

  •     Aixafar una botella d’aigua de plàstic, ,posar-hi el tap i observ
  •     Escalfar l’aire de l’interior d’una botella d’aigua, tapar-la bé i observa
  •     Comprimir i deixar anar una esponja


 (Els trobareu explicats a l'apartat "Fem experiments"



Sessió 2                                                                                                             


-     Repàs del “Fer-pensar-comunicar
-         De la informació cap al coneixement


-         L’aprenentatge cooperatiu” – Veure i comentar la presentació

-         Compromís didàctic sobre la sessió de la pressió atmosfèrica

-         Fer experiències sobre la pressió atmosfèrica: treballar-les emprant la tècnica de l’aprenentatge cooperatiu.

“Vivim en la part més profunda d’una immens oceà d’aire”

-         “El pot diabòlic” (si sobra temps)

Experiències de la segona sessió:

Cada experiència anirà acompanyada d’un treball cooperatiu cercant una explicació amb arguments científics

  •          Construïm un baròmetre (Experiment de Torricelli)
  •      Quan pesa l’aire? Experiència de la canya i del diari
  •           El pot que “pixa” en diferents nivells
  •            La bola de paper submergit dins d’un got d’aigua
  •        Espelma encesa dins d’un got invertit
  •          L’ou que entra dins d’una botella
  •           Vasos comunicats pel damunt
  •          Visualitzar l’aire als més petits (vas invertit i bufar amb un tub de plàstic)
  •           El globus enganxat a una palleta i que es desplaça (lligat a un fil)
  •          Les ventoses i hemisferis de Magdeburg
  •           Joguines: l’ hèlix , el globus aerostàtic, pipa amb pilota de ping-pong
  •           7 metres de tub vertical: aguantar 1 litre d’aigua
  •           Un instrument per pintar: l’aerògraf
  •           Font d’Heron
  •           El pot de vuit:  inflar una llaminadura
  •           El pot de vuit: l’aigua surt sola de la botella de dins
  •           La disminució de la temperatura d’ebullició de l’aigua segons l’alçada

 (Els trobareu explicats a l'apartat "Fem experiments"

Pressió atmosfèrica ( a nivell de mar):
760 mm de Hg
1,033  Kp/cm2

1013 hectopascals

Sessió 3                                                                                                             



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada