- Fer - pensar - comunicar
- El treball cooperatiu
- L'autoregulació de l'aprenentatge: el contracte didàctic
- Els treball per models:
- model energia
- model matèria
- model univers
- model ésser viu
- La importància de les bones preguntes
- L'observació científica
- La construcció maquetes
- Les T.I.C. al laboratori:
- L'Ecodat - llum, sò i temperatura
- la Mòtic - el microscopi a l'ordinador
- la càmera digital - fotografia digital
- internet
Bloc del seminari:
Sessió 1
-
Compromís didàctic entre tots/es els /les participants en el seminari
-
Els nostres coneixements de ciència.
-
Els plan de millora de la ciència : 3/6, 6/12,
(1980/90) Tic a l’aula (2005/10).
-
Visita al Bloc (a dalt teniu l'adreça exacta).
-
Procediment
versus resultat.
-
El triangle bàsic: Fer- pensar – comunicar- La presentació està en l'apartat. ."Propostes didàctiques"
-
Experiència
per fer i pensar:
Experiments sobre els efectes de la pressió atmosfèrica en el cossos:
(Els trobareu explicats a l'apartat "Fem experiments"
Experiments sobre els efectes de la pressió atmosfèrica en el cossos:
- Aixafar una botella d’aigua de plàstic, ,posar-hi el tap i observ
- Escalfar l’aire de l’interior d’una botella d’aigua, tapar-la bé i observa
- Comprimir i deixar anar una esponja
(Els trobareu explicats a l'apartat "Fem experiments"
Sessió 2
-
“L’aprenentatge cooperatiu” – Veure i comentar la presentació
-
Compromís didàctic sobre la sessió
de la pressió atmosfèrica
-
Fer experiències sobre la pressió atmosfèrica: treballar-les emprant la
tècnica de l’aprenentatge cooperatiu.
“Vivim en la part més profunda
d’una immens oceà d’aire”
-
“El pot diabòlic” (si sobra temps)
Experiències de la segona sessió:
Cada experiència anirà acompanyada d’un
treball cooperatiu cercant una explicació amb arguments científics
- Construïm un baròmetre (Experiment de Torricelli)
- Quan pesa l’aire? Experiència de la canya i del diari
- El pot que “pixa” en diferents nivells
- La bola de paper submergit dins d’un got d’aigua
- Espelma encesa dins d’un got invertit
- L’ou que entra dins d’una botella
- Vasos comunicats pel damunt
- Visualitzar l’aire als més petits (vas invertit i bufar amb un tub de plàstic)
- El globus enganxat a una palleta i que es desplaça (lligat a un fil)
- Les ventoses i hemisferis de Magdeburg
- Joguines: l’ hèlix , el globus aerostàtic, pipa amb pilota de ping-pong
- 7 metres de tub vertical: aguantar 1 litre d’aigua
- Un instrument per pintar: l’aerògraf
- Font d’Heron
- El pot de vuit: inflar una llaminadura
- El pot de vuit: l’aigua surt sola de la botella de dins
- La disminució de la temperatura d’ebullició de l’aigua segons l’alçada
(Els trobareu explicats a l'apartat "Fem experiments"
Pressió
atmosfèrica ( a nivell de mar):
760 mm de Hg
1,033
Kp/cm2
1013 hectopascals
Sessió 3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada